وبلاگ شخصی مرتضی طلوع

نصب اندروید CyanogenMod بر روی تبلت سامسونگ

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹ ق.ظ

از اونجایی که برای نصب اندروید جدید بر روی گوشی خودم حدود نصف روز وقت گذاشتم تا فهمیدم باید چیکار کنم، نتیجه تحقیقات و اینجا میزارم که اگه شما خواستین ROM جدید روی تبلت سامسونگ‌تون نصب کنین، نخواد دوباره این راه رو برین.

قدم اول برای نصب ROM اینه که یک Recovery نصب کنید. من از TWRP استفاده کردم.  تو سایت androidfilehost.com مدل گوشیم و گشتم (p6200) و فایل TWRP که پسوند .img داشت و دانلود کردم.

بعد گوشی رو بردم تو حالت Odin (پس از خاموش کردن، ولوم پایین و پاور و نگه دارین.)

بعد با heimdall روی گوشی‌ام نصب‌اش کردم. اگه تو ویندوز کارمیکنین میتونین با Odin کار کنین. ولی لینوکس‌کارها میتونن از heimdall استفاده کنند. این نرم‌افزار به صورت خط فرمان هست که یک رابط کاربری هم به اسم heimdall-front-end داره. جالبه که برای نصب ریکاوری، خط فرمانش راحت تره. چون تو رابط گرافیکی باید اول فایل pit گوشی رو دانلود کنید روی هاردتون ذخیره کنید. بعد تو قسمت فلش، این فایل و بهش بدین و پارتیشن و انتخاب کنید و بگین که فایل TWRP رو براتون فلش کنه. انتخاب پارتیشن هم کار سخت و خطرناکیه.

ولی با خط فرمان به صورت زیر میتونین TWRP رو نصب کنید:

heimdall flash --RECOVERY twrp-x.y.z-model.img 

این نحوه نصب و از این آدرس پیدا کردم.

قدم اول کار انجام شد. الان با ریکاوری که روی گوشی/تبلت نصب شده، میشه image دلخواه و راحت نصب کرد:

گوشی رو خاموش کنین و برین تو حالت recovery. (ولوم بالا و پاور)
البته من نتونستم این کار و بکنم. برای همین بعد از اینکه گوشی اومد بالا، با adb بهش وصل شدم:
adb shell
پس از su کردن دستور reboot recovery رو نوشتم:
su
reboot recovery
 گوشی ریست شد و در حالت ریکاوری با همین TWRP اومد بالا.
استفاده از این TWRP ساده است. کافیه که فایل zip مربوط به اندروید گوشی‌تون که از CyanogenMod یا Omni گرفتین و بهش بدین.
  • مرتضی طلوع

CyanogenMod

Odin

Omni

custom ROM

heimdall

samsung

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی